Det här är en del av min julkalender. 


Det här är ett svårt inlägg att skriva. Jag antar att för den som kom på den här kalendern så är det typ när hen gifte sig eller fick barn. Jag har ju inte gjort någon av dessa grejer. Så jag får helt enkelt berätta om dagen jag flyttade. 

Eller ja, egentligen inte just den dagen utan dagen efteråt då allt spännande hände. 
   Jag flyttade till halmstad den 23:e augusti 2012. Det var första gången jag flyttade hemifrån och jag flyttade in på ett jättegulligt korridorsrum på en korridor som heter krusbäret. Senare fick jag lära mig att bo på korridor var rätt snuskigt och äckligt och att det var fest varje dag, men det var svårt att få lägenhet så jag var sjukt nöjd med mitt rum även om jag flyttade vid första chans jag fick. 

Vi kom fram på eftermiddagen och mina föräldrar lämpade av mig och mina grejer, vi käkade middag och sen var jag själv. Och jag kände inte den minsta hemlängtan. Snarare tvärtom. Har älskat att bo själv under hela tiden jag gjorde det. 

Dagen efter (som det här egentligen skulle handla om) var det första dagen på nollningen. Det var jätteskumt, nervöst och sjukt konstigt. Men redan första dagen träffade jag vänner för livet (japp. Vi hänger fortfarande samma gäng som vi gjorde den dagen) och även Erik. Vilket kanske var det som förändrade allt mest. För är det nångång jag ska gifta mig eller skaffa barn, då kommer det bli med honom. 



Så suddigt men så fint att jag har den här bilden från allra första dagen vi sågs. 

Kommentera

Publiceras ej