Den jag senast pratade i telefon med, och även oftast pratar i telefon med, var min pappa. Vi pratar rätt ofta och smsar/facebookar bilder osv till varandra dagligen. Vi har alltid varit nära varandra och som yngre var jag verkligen pappas lilla flicka. Ibland hänger det kvar och han är väldigt orolig för att något ska hända mig. Men det är väl förståeligt

Vi är väldigt lika varandra, både utseendemässigt och till personligheten och har alltid kommit bra överrens. Kan inte ens komma på nån gång vi bråkat. Inte ens när jag var tonåring, men ingen av oss är typen som bråkar. Dessutom gillar vi samma saker och är väldigt intresserade av politik, litteratur och samhället rent generellt. Vi kan fastna i diskussioner om typ vad som egentligen står på ett särskilt ställe i bibeln eller hur moderaterna fick sitt namn länge och får alla andra att tröttna på oss. 

Vi älskar att titta på film ihop, för vi har exakt samma filmsmak och gillar att se om filmer mer än en gång om de varit bra. Han tog med mig på alla harry potter-filmpremiärer från att jag var sex år. Han läste även de första raderna ur den första boken för mig, men jag bestämde mig för att det gick för långsamt och läste själv istället. Men efter det har vi ofta läst böcker direkt efter varandra för att kunna prata om dem så snabbt som möjligt och varje gång vi träffas har vi ett utbyte av filmer, låtar och böcker den andra måste kolla upp. 

Vi har exakt samma humor och kan skratta åt saker ingen annan tycker är kul i timmar. Vi älskar musik och är de enda i familjen som inte är tondöva, sen jag var liten brukar han spela gitarr och jag sjunga. Det började med pippi långstrump men har utvecklats till alla möjliga rockballader från 80-talet. 

Det här blev det längsta inlägget någonsin typ och jag hade kunnat skriva ännu mer men får stoppa här. Min pappa är helt enkelt min bästa vän. Och samtalet idag började med att jag frågade var ett kvitto finns nånstans. Men sen pratade vi i fyrtio minuter till och var tvungna att sluta för att hand tåg åkte in i en tunnel. 



Kommentera

Publiceras ej