Lucka 3: Blogga din önskelista för i år

Alltså. Det här med att önska sig saker på julen blir bara svårare och svårare desto äldre man blir. Eftersom det inte finns några barn i min släkt just nu så vill ju dessutom alla mor/farföräldrar fortfarande köpa presenter till en. I år har jag iallafall gjort en lista på massvis med böcker samt önskat mig bidrag till en cykel. Sen brukar min mamma vara grym på att komma på presenter till både födelsedagar och jul. Nämner man något man vill ha för henne så stannar det i hennes huvud tills hon har chansen att ge bort det. Mycket bra egenskap. 

Det svåraste med julen i år dock är vad jag ska ge Erik. Förra året gav jag honom en klocka som han blev jätteglad för. Men i år har jag inga ideér alls. Av honom önskar jag mig ett halsband. Så vi får se om det dyker upp, han är extremt dålig på att komma på sånt och brukar fråga rakt ut vad jag önskar mig, be om en bild och köpa just det. 

Men för min del är inte presenterna så himla viktigt utan att få vara med min släkt och mysa med allt som hör julen till är det bästa. 



Kommentera

Publiceras ej